Ingrediens
Ekskluder
Kategori
Kjøkken

Det finnes 2 måter å logge inn på:

1) Logg inn via kode på mail

2) Logg inn med VIPPS

Forklaringer følger under.

 

1) Logg inn via kode på mail

For å få tilgang til alle oppskriftene må du være innlogget. Klikk på «logg inn» øverst i høyre hjørne. Dersom du allerede var pålogget kommer du automatisk inn. Hvis du ikke var pålogget kommer det opp en boks hvor du kan legge inn e-postadressen du brukte da du kjøpte medlemskapet. Du vil da få tilsendt en engangskode på e-post som du må legge inn for å logge inn. Den vil holde deg pålogget på den aktuelle enheten i flere måneder, med mindre du selv har gjort innstillinger som sletter informasjonskapsler eller du bruker privat modus på enheten din. Du må logge inn med unik engangskode på hver nettleser eller enhet (pc, Mac, iPad, telefon) du bruker.

Når du logger deg inn er det viktig at du benytter den siste engangskoden du fikk tilsendt, da den forrige slutter å fungere idet du ber om en ny.

Mottar du ikke engangskode? Se etter engangskoden i e-postboksen din, eventuelt i søppelposten. Dersom du har registrert mobilnummeret ditt på Min side kan du eventuelt få sendt engangskoden som sms til din mobil. Klikk på «Send koden på nytt» og deretter på «Send koden på sms til…». Dersom du ikke selv har registrert mobilnummeret ditt på Min side, og ikke mottar koden på e-post, kan du sende en e-post til [email protected] og be om det så skal jeg legge inn mobilnummeret ditt for deg.

Dersom du ikke har fått engangskode på e-post, kan du sjekke om du har lagt inn korrekt e-postadresse (kan du ha brukt en annen e-postadresse?) eller om du kan ha skrivefeil i epostadressen du registrerte medlemskapet på. Dersom e-postadressen du har lagt inn ved bestilling av abonnementet inneholder feilskrift  du ta kontakt på [email protected]. (Du kan ikke rette opp dette selv ved å opprette en ny bruker med korrekt e-postadresse.)

 

2) Logg inn med VIPPS

Du kan også nå logge inn med Vipps, så lenge e-postadressen du har registrert hos Vipps er den samme som du bruker i Trines matklubb.
Når du trykker LOGG INN, vises Vipps som et alternativ. Hvis e-postadressen hos Vipps ikke samsvarer med den du har i Trines matklubb, vil innlogging med Vipps mislykkes.

For å løse dette: Logg inn med kode på e-post, gå til MIN SIDE, og endre e-postadressen slik at den samsvarer med mailadressen du har registrert hos Vipps. Deretter kan du bruke Vipps til innlogging fremover.

 

 

Nei, du må ikke logge inn og få ny engangskode hver gang. Engangskoden skal være gyldig på den aktuelle enheten i flere måneder, med mindre du selv har gjort innstillinger som sletter informasjonskapsler eller hvis du benytter privat modus på enheten din. Du må imidlertid logge inn med en unik engangskode på hver nettleser eller enhet (pc, Mac, iPad, telefon) du bruker.

Dersom du opplever at du må logge inn med ny engangskode hver gang du skal inn på en +oppskrift, og har sjekket at innstillingene på enheten din er ok, vennligst ta kontakt på [email protected]. Test gjerne på flere enheter før du tar kontakt.

Med familiemedlemskap kan du legge til inntil 4 familiemedlemmer innen samme husstand (+ studenter). Prisen er kr. 100 ekstra (pr. år). Familiemedlemskap kan kun kjøpes/oppgraderes med årsmedlemskap. Dersom du allerede er medlem og ønsker at å gi familiemedlemmer tilgang kan du følge disse stegene:

  • Har du månedsabonnement? Gå inn på Min side/Abonnement > Bytt abonnement > Velg deretter årsabonnement og legg til familietilgang.
  • Har du årsabonnement?  Gå inn på Min side/Abonnement > Oppgradere  > Trykk Legg til familietilgang. Velg startdato for familiemedlemskapet (dagens dato eller ved neste fornyelse).

Prisen for familiemedlemskapet er kr. 100 pr. år. Dersom du har et løpende årsmedlemskap vil prisen på familiemedlemskapet reduseres forholdsmessig. Eksempel: hvis du har vært medlem i 3 måneder blir prisen på familiemedlemskapet kr. 75 ut abonnementsperioden.

Når familiemedlemskapet er betalt går du tilbake til Se endret abonnement > Tilgang for familien. Klikk ut «Eier skal ha tilgang» og legg til inntil 4 familiemedlemmer (dette kan gjøres senere). Disse vil da få egen brukerkonto og pålogging, og en invitasjon de må akseptere innen 7 dager. Dersom vedkommende ikke aksepterer invitasjonen innen 7 dager må du sende ny invitasjon. Slik gjør du det: Gå til Min side/Abonnement > Velg aktuelt abonnement og riktig produkt > Trykk på brukeren som skal få invitasjonen på nytt > Trykk på Send invitasjonen på nytt.

Dersom du ikke ønsker å kjøpe familiemedlemskap så kan familiemedlemmer innen samme husstand fortsatt bruke samme medlemskap ved å dele pålogging, men da har dere kun en brukerkonto.

Dersom du har et løpende abonnement og ikke får tilgang til alle oppskriftene er du ikke ordentlig innlogget. Logg deg ut (krysse ut vinduet) og logg deg inn med ny engangskode tilsendt på e-post, eller med VIPPS. Dersom du logger inn med e-post, er det viktig at du benytter den siste engangskoden du fikk tilsendt, da den forrige slutter å fungere idet du ber om en ny.

Dersom dette ikke fungerer, kan du sjekke brukerprofilen på Min side at du har riktig e-postadresse registrert, eller om du kan ha benyttet en annen e-postadresse. Dersom du har mistanke om at du kan ha skrevet e-postadressen din feil (og ikke mottatt engangskoder pr. e-post), ta kontakt på [email protected].

Se for øvrig punkt 1 «Hvordan logger jeg inn på Trines Matklubb?».

Du kan enkelt administrere medlemskapet ditt på Min side/Abonnement. Her finner du blant annet utløpsdato for medlemsperioden din, og her kan du velge «automatisk stopp» dersom du ønsker å ta en pause i medlemskapet eller avslutte medlemskapet. Da settes medlemskapet inaktivt og du vil ikke bli trukket for en ny periode. Du vil også motta en e-post som bekrefter dette.

På grunn av Vipps sine trekkrutiner må medlemskapet stoppes senest 48 timer før en ny betalingsperiode starter. Dersom du ikke får stanset det selv kan du innen utløpsdatoen for inneværende periode sende en e-post til [email protected] så skal jeg stanse trekket, og eventuelt refundere beløpet i etterkant.

Dersom du har kjøpt årsabonnement eller månedabonnement vil disse fornyes automatisk, med mindre du stopper eller pauser det på Min side.
Dersom du ønsker å gjenoppta medlemskapet ditt etter en pause gjør du det enkelt via Min side/Abonnement. Klikk på Endre abonnement/Bytt abonnement, og velg deretter ønsket abonnementsplan. Sett deretter en ny dato for fornyelse, og klikk «lagre».

Gå inn på Min side/Abonnement og deretter Endre abonnement/Bytt abonnement, og velg deretter ny abonnementsplan. Dersom du ikke har gått ut hele medlemsperioden vil systemet trekke ifra ditt tilgodehavende ved betaling av årsmedlemskapet.

Dersom du betaler med kort og kortet ditt er utløpt, eller om du ønsker å benytte et annet kort: Gå inn på Min side/Abonnement – klikk deretter «endre» på betalingmetode – og du kommer da til en side hvor det står Endre betalingskort. Legg inn ny kortinformasjon og bekreft betalingen med BankID eller lignende.

Har du byttet kort i Vipps-appen siden du kjøpte medlemskap sist? Da må du oppdaterer kortet ditt i Vipps-appen. Du må også oppdatere kortet på «betalingsavtalen» som gjelder for Trines Matklubb. Den finner du ved å gå inn på Vipps-appen > Meg > Betalingsavtaler > og så finne frem til den som gjelder for Trines Matklubb. Her kan du oppdatere med nytt, gyldig kort og som du bruker på din Vipps ellers. Det er ikke tilstrekkelig å kun oppdatere kortet i Vipps generelt. Kontakt banken din om du har spørsmål knyttet til dette.

Når betalingskortet ditt er i ferd med å utløpe vil du få tilsendt en e-post med oppfordring til å oppdatere betalingsopplysningene dine. Dette er e-poster som genereres automatisk fra abonnementssystemet uavhengig av hvor lang tid som er igjen av medlemsperioden. Du kan selvsagt se bort ifra disse e-postene dersom du ikke ønsker å videreføre medlemskapet (og skru av for automatisk oppdatering på Min side). Og om du ønsker å fortsette vil anbefale deg å gjøre det i god tid før medlemskapet ditt utløper.

Du kan endre e-postadressen din på Min side/Abonnement, men vær oppmerksom på at dersom du har lagret oppskrifter under «Mine favoritter» på brukeren med denne e-postadressen (den du ønsker å slette) vil disse bli slettet.

Nå kan du gi bort et årsabonnement i Trines matklubb som gave! Bestilles på Min side/Abonnement/Kjøp et nytt gaveabonnement. Gavemedlemskapet stoppes etter ett år, og fornyes ikke automatisk. Du kan kjøpe gaveabonnement selv om du ikke er medlem i Trines matklubb selv.

Min Handleliste