UKEMENY 30/2017

En ny og matglad sommeruke ligger foran oss, og her kommer forslag til ukemeny for den kommende uken. Finner du noe som frister?

MANDAG

Blomkålsuppe med purre og sprøstekt bacon

TIRSDAG

Pølser med chorizosalsa og bakt potet

ONSDAG

Kylling med hot mangosaus og paprika

TORSDAG

En slags salat Niçoise ******************

FREDAG

Ferske vårruller med reker, mango og hot chilisaus

LØRDAG

Vegetarlasagne med spinat og feta

SØNDAG

Svinefilet med salsa verde og potetsalat

UKENS DESSERT

Jordbær- og ripssuppe med vaniljeis

UKENS BAKETIPS

Bringebærsnurrer med appelsin *********

Alle sommeroppskriftene mine finner du samlet her, og grillmatoppskriftene mine er samlet her.

Ha en fin fin juliuke!


Trines Mat-Feed

Få dagens oppskrift rett inn i innboksen!

6 Kommentarer

  1. Synnøve 24. juli 2017 at 09:43 #

    Hei,
    Når jeg leser bloggen fra iPad, får jeg ikke åpnet lenkene til oppskriftene i ukemenyen. Når jeg klikker på en av oppskriftene kommer bare alternativet lagre i Pinterest opp. Har lagt merke til dette mange ganger, så da var det greit å gi beskjed.

    • Trine ;) 24. juli 2017 at 09:50 #

      Hvis du trykker en gang til, så kommer du til oppskriften. Hvis alt går etter planen lanserer jeg ny nettside i uke 33/34, og da blir det nytt oppsett på ukemenyene. 🙂

    • Camilla 24. juli 2017 at 12:40 #

      Ja, sånn er det på min iPhone og 🙂

      • Trine ;) 24. juli 2017 at 22:50 #

        Har du prøvd å trykke en gang til? På min iPhone kommer jeg da rett til oppskriften.

  2. Agnes 28. juli 2017 at 20:53 #

    Hei Trine 🙂 jeg bare elsker matbloggen din, tusen takk at du deler alle oppskrifter med oss. Lurer bare på om det er mulig å få litt mer informasjon om kaloriinnhold når det gjelder bakevarer og middagsretter ?

    Jeg digger dine oppskrifter men jeg kan dessverre ikke spise mye sukker. Lurer ofte på om jeg kan veksle vanlig sukker med brunt sukker / eller sukrin ? Det samme gjelder bakevarer. Kan jeg bare bytte ut vanlig mel med speltmel eller en annen type mel ? Har du kanskje laget en bok eller en nettside hvor det er mer fokus på glutenfri produkter eventuelt produkter med lite sukker /uten sukker?

    Ha en fin kveld
    Mvh

    Agnes

    • Trine ;) 31. juli 2017 at 18:21 #

      Jeg beregner ikke kaloriinnholdet på rettene mine, og har heller ikke tenkt å begynne med det. Du kan lese mer om det (og hvordan du selv kan gjøre det) her: http://trinesmatblogg.no/faq/faq-kan-du-kaloriberegne-oppskriftene-dine/.

      Du kan i mange oppskrifter erstatte hvitt sukker med brunt sukker eller honning, men ikke i alle oppskrifter. Jeg har ingen erfaring med sukrin el. Du kan bytte ut hvetemel med speltmel i de fleste oppskrifter. Men, da må du være oppmerksom på at spelt absorberer mer væske enn for eksempel hvetemel, slik at du ofte må tilsette mer væske en det som står i oppskriften. Deigen skal være litt klissete, og tilsetter du for mye mel kan bakverket ditt bli tørt og tungt. Speltmel har et svakere gluten og tåler elting dårligere enn hvetemel (hvis du skal lage gjærdeig) og skal derfor eltes langsomt og forsiktig, i ca. 5 minutter på lav hastighet.

      Vedr. glutenfrie produkter eller andre dietter/intoleranser, se her for mer info om dette: http://trinesmatblogg.no/faq-har-du-tips-til-hvordan-jeg-kan-gjore-denne-oppskriften-gluten-melkefri/

      Lykke til!

Legg igjen en kommentar